Практична значущість, результативність впровадження
досвіду
Описані прийоми роботи з мовними явищами, лінгвістичний аналіз текстів,
наслідування кращих зразків ефективного
мовлення, створення ситуацій, наближених до реальних умов, вивчення практичних засобів
риторики, рольові ігри, які орієнтують на різні життєві ситуації – усі ці види
роботи виявили потужні
можливості для формування в учнів риторичних знань, умінь і навичок, необхідних
для сучасної людини.
Результативність запропонованої вчителем
системи роботи над розвитком
техніки ораторського мистецтва в
профільних класах підтверджується:
·
підвищенням рівня мотивації мовленнєвих дій
старшокласників;
· умінням учнів презентувати свій риторичний продукт;
· відходом від стандартних
завчених фраз під час публічних виступів;
· умінням адаптуватися в мовному середовищі та доводити
власну позицію;
· прагненням дітей до
неперервного самовдосконалення;
· підвищенням самооцінки;
· вибором майбутньої професії.
Багато випускників Чкан Т.А. продовжують
навчання у вищих навчальних закладах на журналістських, лінгвістичних
факультетах. Знання, отримані саме на уроках риторики, стають у пригоді навіть
студентам інших академічних напрямків (психологічного, соціологічного,
культурологічного, юридичного, історичного тощо). Її учні були учасниками й
переможцями шкільних та міських олімпіад, творчих конкурсів. Комар Дарина, Єлісєєва Галина (2010р.),
Срібний Максим (2013р.), Пеліванова
Євгенія (2014р.) стали призерами другого
(міського) етапу олімпіади з української мови та літератури. Солодар Людмила (2013р.) – лауреат другого
(обласного) етапу конкурсу МАН з темою дослідження «Архетип жінки в сучасній українській прозі
(на матеріалі збірки «100 тисяч слів про любов, включаючи вигуки»)» [Додаток 7]. Сігеда Маргарита
(2010), Бойко Євгенія (2011) – призери міського етапу Всеукраїнського
конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої». Бойко Євгенія (2011)
– призер міського етапу Конкурсу «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу».
Назаренко Поліна (2011) – посіла І місце в обласному етапі Всеукраїнського
гуманітарного конкурсу «Космічні фантазії». Святненко Дарина (2011р.) посіла ІІ місце в обласному Конкурсі юних гумористів
«Запорізькі викрутаси – 2012» в номінації «Власні усмішки». Пеліванова Євгенія
(2014) – призер міського етапу Міжнародного конкурсу знавців української мови
імені П. Яцика.
Чкан Тетяна Анатоліївна
систематично розміщує методичні розробки на сайті «Методичний портал»,
має сертифікати на публікацію матеріалів http://metodportal.com/ [Додаток 8] . Учитель створила в мережі Інтернет блог, де презентує
свою педагогічну діяльність, розміщує матеріали як для учителів-словесників,
так і для класних керівників [Додаток 9]. Як керівник міської творчої групи
вчителів української мови та літератури «Вивчення української мови і літератури
в системі профільної освіти», Чкан Т.А. впроваджує продуктивні технології,
спрямовує вчителів міста до пошуку оптимальних методів роботи в профільних
класах, надає практичну допомогу колегам у підготовці й проведенні уроків у
профільній (філологічній) ланці. Нею зроблено порівняльний аналіз програм
вивчення української мови та літератури в 10 – 11 класах стандартного, академічного,
профільного рівнів [Додаток 10.1 Додаток 10.2 Додаток 10.3 Додаток 10.4]; під її керівництвом членами творчої групи
укладено збірник методичних матеріалів «Технологічні модульні карти з
української літератури, 10-11 клас (профільний рівень)» у 2-х частинах, який
був презентований у 2014 році на міській виставці «Освіта Бердянського краю»
[Додаток 11].
Немає коментарів:
Дописати коментар