Практична значущість досвіду



Практична значущість, результативність впровадження досвіду

     Описані прийоми роботи з мовними явищами, лінгвістичний аналіз текстів, наслідування кращих зразків ефективного мовлення, створення ситуацій, наближених до реальних умов, вивчення практичних засобів риторики, рольові ігри, які орієнтують на різні життєві ситуації – усі ці види роботи виявили потужні можливості для формування в учнів риторичних знань, умінь і навичок, необхідних для сучасної людини.
      Результативність запропонованої вчителем системи роботи над розвитком техніки ораторського мистецтва в  профільних класах підтверджується:
·      підвищенням рівня мотивації мовленнєвих дій старшокласників;
·      умінням учнів презентувати свій риторичний продукт;
·      відходом від стандартних завчених фраз під час публічних виступів;
·      умінням адаптуватися в мовному середовищі та доводити власну позицію;
·      прагненням дітей до неперервного самовдосконалення;
·      підвищенням самооцінки;
·      вибором майбутньої професії.
       Багато випускників Чкан Т.А. продовжують навчання у вищих навчальних закладах на журналістських, лінгвістичних факультетах. Знання, отримані саме на уроках риторики, стають у пригоді навіть студентам інших академічних напрямків (психологічного, соціологічного, культурологічного, юридичного, історичного тощо). Її учні були учасниками й переможцями шкільних та міських олімпіад, творчих конкурсів.  Комар Дарина, Єлісєєва Галина (2010р.), Срібний Максим  (2013р.), Пеліванова Євгенія  (2014р.) стали призерами другого (міського) етапу олімпіади з української мови та літератури.  Солодар Людмила (2013р.) – лауреат другого (обласного) етапу конкурсу МАН з темою дослідження  «Архетип жінки в сучасній українській прозі (на матеріалі збірки «100 тисяч слів про любов, включаючи вигуки»)» [Додаток 7].  Сігеда Маргарита (2010), Бойко Євгенія (2011) – призери міського етапу Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої». Бойко Євгенія (2011) – призер міського етапу Конкурсу «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу». Назаренко Поліна (2011) – посіла І місце в обласному етапі Всеукраїнського гуманітарного конкурсу «Космічні фантазії». Святненко Дарина  (2011р.) посіла  ІІ місце в обласному Конкурсі юних гумористів «Запорізькі викрутаси – 2012» в номінації «Власні усмішки». Пеліванова Євгенія (2014) – призер міського етапу Міжнародного конкурсу знавців української мови імені П. Яцика. 
Чкан Тетяна Анатоліївна  систематично розміщує методичні розробки на сайті «Методичний портал», має сертифікати на публікацію матеріалів http://metodportal.com/ [Додаток 8] . Учитель створила в мережі Інтернет блог, де презентує свою педагогічну діяльність, розміщує матеріали як для учителів-словесників, так і для класних керівників [Додаток 9]. Як керівник міської творчої групи вчителів української мови та літератури «Вивчення української мови і літератури в системі профільної освіти», Чкан Т.А. впроваджує продуктивні технології, спрямовує вчителів міста до пошуку оптимальних методів роботи в профільних класах, надає практичну допомогу колегам у підготовці й проведенні уроків у профільній (філологічній) ланці. Нею зроблено порівняльний аналіз програм вивчення української мови та літератури в 10 – 11 класах стандартного, академічного, профільного рівнів [Додаток 10.1 Додаток 10.2 Додаток 10.3 Додаток 10.4]; під її керівництвом членами творчої групи укладено збірник методичних матеріалів «Технологічні модульні карти з української літератури, 10-11 клас (профільний рівень)» у 2-х частинах, який був презентований у 2014 році на міській виставці «Освіта Бердянського краю» [Додаток 11].

Немає коментарів:

Дописати коментар