четвер, 12 лютого 2015 р.

КР № 1 "Лінгвістика. Лінгвістична риторика" 11 клас профільний



Контрольна робота № 1                                                 11 клас (профільний)
 «Лінгвістика. Лінгвістична риторика»    
Тест
1. Комунікативна функція мови – це:
                  а) функція формування й формулювання думки;
                 б) засіб пізнання світу;                      
                 в) функція спілкування;              
                 г) засвоєння людиною культури свого народу;
                д) мова – матеріал створення культурних цінностей.
2. Що таке семіотика?
а) наука, що вивчає структуру та функціонування різних знакових систем;
б) матеріальний, чуттєво сприйманий предмет, який виступає в процесі пізнання і спілкування в ролі замінника іншого предмета і використовується для одержання, зберігання, перетворення і передачі інформації;
в) наука, що вивчає проблеми, пов’язані із соціальною природою мови, її суспільними функціями, механізмом впливу соціальних чинників на мову і роллю мови в житті суспільства;
г) сукупність мов у їх територіально-соціальному взаємовідношенні і функціональній взаємодії в межах певних географічних регіонів або адміністративно-політичних утворень;
д) сукупність слів, що вживаються в мові.
3. Оберіть серед названих прикладів знаки-символи.
     а) дзвінок(на урок або телефонний), ракета;
    б) дим, висока температура у людини;           
    в) свастика, тризуб, голуб, калина;                    
    г) фото відбитки, сліди лап тварин.
4. Оберіть хибне твердження.
                а ) Культура – це сукупність досягнень суспільства в галузі науки.
                 б) Історія мови й історія культури розвиваються паралельно.                      
                 в) Культура визначає план змісту знакової системи мови.              
                 г) Ґрунтовне оволодіння мовою неможливе без засвоєння культури народу – носія мови..
5.Що таке білінгвізм?
               а) двомовність;         б) тримовність;          в) чотиримовність;       г) пятимовність.
6. Вкажіть правильне тлумачення слова «діаспора».
                  а) усі українці, розсіяні по світу;
                 б) збірне визначення української національної спільноти поза межами українських земель, яка
                      почуває духовний зв'язок з Україною;                      
                 в) певна частина закордонних українців, які були і є сьогодні корінними мешканцями прилеглих
                    до України територій низки сусідніх з Україною країн (Румунії, Молдови, Словаччини,
                    Польщі, Білорусі, Російської Федерації);              
                 г) політичні емігранти-українці;
                 д) українці-емігранти, які працювали за кордоном в галузі мистецтва, науки, освіти.
7. Оберіть представників української діаспори?
                  а) Остап Вишня (Павло Губенко);
                 б) Іван Багряний (Лозовягін);                      
                 в) Павло Тичина;              
                 г) Олександр Олесь (Кандиба);
                 д) Петро Яцик.
8. Що таке лінгвістика?
                  а) розділ мовознавчої науки;
                 б) мовознавство;                      
                 в) наука про закони і форми мислення;              
                 г) наука про історію розвитку мови;
                 д) закони побудови текстів різних стилів мовлення.
9. Хто із видатних мовознавців вітчизняної науки був першим ректором Київського університету?
       а) Олександр Потебня;           б) Михайло Максимович;         в) Юрій Шевельов;  
       г) Агатангел Кримський;        д) Борис Грінченко.
10.  Яку лінгвістичну науку називають «царицею мистецтва»?
                  а) лексикологію;             б) риторику;          в) стилістику;       г) фонетику.
11.  Висловлювання, якими обґрунтовують або критикують точку зору – це:
                 а) теза;             б) аргументи;          в) висновок;       г) пропозиція;          д) інвенція.
12. Основні функції стилістичних фігур та тропів – це:
             а) вплив на слухача, привернення й підтримання його уваги, зацікавлення змістом промови,
                 надання мовленню образності, переконливості, вишуканості і краси;
            б) інформувння слухача про події, ситуації, які мали місце;
            в) розширення світогляду слухачів;
            г) логічне вибудування тексту виступу;
           д) розширення обсягу змісту висловлювання.

13. Яку мовну норму порушено у висловах? (завдання на встановлення відповідностей)
А По дорогах                            1  синтаксичну
Б відкрити очі                           2  стилістичну
В фартух, спина                       3  акцентуаційну
Г директорша училища           4  лексичну
                                                   5  морфологічну

14. Установіть відповідність між термінами та їх визначеннями .
                            Термін                                                                       Визначення
               1. акція                                      А методика запам’ятовування структури і змісту виступу
               2. еристика                                Б розслаблення, контролювання дихання, м’язів рук, ніг,    
               3. релаксація                                 тулуба, голови                                         
               4. меморія                                 В мистецтво суперечки
                                                    Г виступ перед аудиторією
                                                          Д виголошення, манера оратора триматися перед
                                                                аудиторією
15. Установіть відповідність між значенням слова та сполучуваним з ним словом.
А відношення                       1  дружні
Б відносини                          2  зневажливе
В стосунки                            3  арифметичні
Г взаємини                            4  особисті
Д ставлення                          5  ринкові

16. Установіть відповідність між російськими та українськими сталими виразами.
А быть в нерешительности                            1  підноситися (над чим)
Б быть выше (чего)                                        2  рахувати
В вбить клин (между кем)                             3  викликати підозру
Г вести счёт                                                    4  розсварити (кого)
Д возбудить сомнение                                   5  увійти в довіру
                                                                         6  вагатися

17. Виправте помилки різного характеру. Запишіть правильно речення, розставте розділові знаки.
     Вродлива, з ясноблакитними очами, дівчина, протягла йому квіти.
     Від духмяних пахощів сіна в мене, лежачи на горищі, паморочилася голова.
     Стомившись від жари, парубок сів спочити обабіч дороги.
     Наша мова являється не тільки приваблива, вона дивує й заінтересовує своїм розмаїттям.
Завдання 18. Доберіть аргументи до тези: «Найбільшою людською вадою я вважаю егоїзм». («Егоїзм – першопричина раку душі» В.Сухомлинський)
Завдання 19. Складіть план промови на одну із запропонованих тем:
1.      Навіщо потрібна риторика?
2.       Чи потрібна цензура на телебаченні?

1 коментар: