Одним з
пріоритетних напрямів модернізації системи освіти в сучасній Україні є профільне
навчання на старшому етапі загальної середньої освіти. Це передбачає пошук
нових технологій, способів покращення ефективності навчання, підвищення його
компетентнісної спрямованості. Одним з найбільш актуальних завдань сучасної
профільної школи є формування риторичної компетентності, адже процес формування
риторичних умінь і навичок має соціальний характер: суспільство потребує висококваліфікованих
спеціалістів, які не тільки мають знання, а й уміють донести їх, презентувати.
Володіння технікою ораторського мистецтва допомагає учням реалізувати себе як
повноправного представника суспільства, члени якого постійно взаємодіють між
собою (що виявляється в процесі комунікації), сприяє збагаченню інтелектуальних
здібностей, вихованню у старшокласників почуття любові до рідної мови, поваги
до її носіїв, до держави. Актуальність проблемної теми зумовлена не лише
сучасними вимогами до мовно-літературної освіти в Україні, а й
психолого-соціологічним аспектом (індивід може стати повноцінною особистістю
саме за допомогою мовленнєво-мисленнєвої діяльності, бо засилля тестів, що
виконуються в письмовій формі, заміна реального спілкування учнів на віртуальне
не сприяють якості мислення й мовлення). Зазвичай учні зазнають труднощів в
оформленні усного мовлення через складність операцій, які виконуються мовцем
одночасно (добір лексичного варіанта мови, вибір стилю мови, граматичне конструювання висловлювання,
правильна вимова звуків та їх поєднання, логіко-композиційне конструювання
тексту, врахування реакції слухачів на мовлення).
Риторика – доцільний вихід із ситуації, що
склалася. Опанування технікою виголошення публічної промови надає можливості учням
навчитися майстерності усного мовлення.
Немає коментарів:
Дописати коментар