Актуальність досвіду




     Одним з пріоритетних напрямів модернізації системи освіти в сучасній Україні є профільне навчання на старшому етапі загальної середньої освіти. Це передбачає пошук нових технологій, способів покращення ефективності навчання, підвищення його компетентнісної спрямованості. Одним з найбільш актуальних завдань сучасної профільної школи є формування риторичної компетентності, адже процес формування риторичних умінь і навичок має соціальний характер: суспільство потребує висококваліфікованих спеціалістів, які не тільки мають знання, а й уміють донести їх, презентувати. Володіння технікою ораторського мистецтва допомагає учням реалізувати себе як повноправного представника суспільства, члени якого постійно взаємодіють між собою (що виявляється в процесі комунікації), сприяє збагаченню інтелектуальних здібностей, вихованню у старшокласників почуття любові до рідної мови, поваги до її носіїв, до держави. Актуальність проблемної теми зумовлена не лише сучасними вимогами до мовно-літературної освіти в Україні, а й психолого-соціологічним аспектом (індивід може стати повноцінною особистістю саме за допомогою мовленнєво-мисленнєвої діяльності, бо засилля тестів, що виконуються в письмовій формі, заміна реального спілкування учнів на віртуальне не сприяють якості мислення й мовлення). Зазвичай учні зазнають труднощів в оформленні усного мовлення через складність операцій, які виконуються мовцем одночасно (добір лексичного варіанта мови, вибір стилю мови, граматичне конструювання висловлювання, правильна вимова звуків та їх поєднання, логіко-композиційне конструювання тексту, врахування реакції слухачів на мовлення).
     Риторика – доцільний вихід із ситуації, що склалася. Опанування технікою виголошення публічної промови надає можливості учням навчитися майстерності усного мовлення.

Немає коментарів:

Дописати коментар