Контрольна робота № 2
11 клас (профільний)
«З історії риторики. Основи ораторського мистецтва»
Тест
1. Колискою античного
ораторського мистецтва вважається:
а) Греція; б) Рим; в) Київська Русь; г)Візантія.
2. Що таке софістика?
а) складання
медичних трактатів;
б) уміння
хитромудро сперечатися;
в) широке
обговорення якогось спірного питання для з’ясування різних поглядів;
г) манера
оратора промовляти й триматися перед аудиторією;
д) наука
про структуру промови.
3. Логографи – це:
а) інструменти,
за допомогою яких записувалися промови;
б) кафедри,
підвищення, з яких оголошувалися промови;
в) люди, які писали промови для клієнтів суду;
г) люди,
які писали церковні промови.
4. Оберіть хибне твердження.
а
) Промови на захист себе називали апологіями.
б) Справжнім реформатором
риторики став Арістотель.
в) Демосфен – найвидатніший
майстер ораторського мистецтва Стародавньої Греції.
г) Цицерон, Квінтиліан, Сенека
Старший, Авсоній – блискучі оратори
Давньої Греції.
5.У риториці Київської Русі виділяють два основних
піджанри:
а)
дидактичний (повчальний) та панегіричний (урочистий); в) судовий та військовий ;
б) дидактичний та церковний; г) християнський
та світський.
6. Боротьба двох течій християнства – православ’я
й католицизму – стимулює розвиток в Україні:
а) судового красномовства;
б) полемічної літератури;
в) науково-популярного
красномовства;
г) дидактичних жанрів;
д) софістики.
7. Оберіть визначних ораторів київського періоду?
а) Кирило Туровський;
б) Климент Смолянич;
в) митрополит Іларіон;
г) Ярослав Мудрий;
д)
Нестор Літописець.
8. Хто є засновником Києво-Могилянської академії?
а) Костянтин Острозький;
б) Іоаникій Галятовський;
в) Феофан Прокопович;
г) Петро Могила;
д) Михайло
Ломоносов.
9. Хто із видатних письменників був блискучим
ритором, який часто виступав як депутат та адвокат в суді?
а) І.Франко; б) М.Грушевський; в) І.Нечуй-Левицький; г)
Панас Мирний; д) Борис Грінченко.
10. Яка
термінологічна одиниця риторики представлена у вислові «у кожного плюса є свої мінуси»?
а) гіпербола; б) парадокс; в) метафора; г) порівняння.
11. «Науково-популярна
лекція» - це жанр:
а) дипломатичного красномовства;
б) рекламного красномовства;
в) академічного красномовства;
г) ділового мовлення;
д) похвального красномовства.
12. У якому рядку всі жанри належать до судового красномовства:
а) допит, напучення, ділові
переговори, доповідь;
б) звітна доповідь, пропагандистські
виступи, захисна(адвокатська)промова, конституція ;
в) військовий устав, конспектування,
резюме, самозахисна промова;
г) юридичні консультації, кодекси, тексти
законів, свідчення;
д) особисте листування, дружня бесіда у
невимушених умовах, листування, ділові переговори.
13. Завдання на встановлення відповідностей.
А Розповідь 1 вияв ставлення мовця щодо суті явища
Б Роздум 2 відтворення реального життя в динаміці
В Оцінка предмета 3 відтворення реального життя в статиці;
Г Опис одномоментність
сприйняття дійсності
4 виражає причиново-наслідкові відношення
5 висловлювання однієї особи з метою
передачі інформації
14. Установіть відповідність.
Ділові папери Мовні
кліше
1. Заява А
одержав нараховані учням 300 грн.
2. Протокол Б прошу
надати мені
3. Доручення В ми, що нижче підписалися
4. Розписка Г контроль за виконанням покласти на…
5. Автобіографія Д підпис учня 11 класу Пилипчука С.В. засвідчую
Е
1987 року я пішов до 1 класу ЗОШ № 285 м. Києва
15. Відредагуйте
речення.
Бабуся
попросила онука купити собі ліки.
Він просидів
цілий вечір, обдумуючи свою автобіографію.
У кожної людини
є своя заповітна мрія.
Мені здається,
що він говорить одне, а думає зовсім друге.
Всякий учень
повинен пройти це тестування.
16. До поданих висловів доберіть подібні за змістом поетичні
паралелі. (Наприклад: падає листя – кружляє в танці листопад).
Шелестить листя, заходить сонце,
іде дощ, блискає блискавка, з'явилася зоря.
17. Складіть невеличкий зв’язний текст, використовуючи
наведені словосполучення.
За рішенням українського парламенту; Україна
незалежна; свято народу; по всій країні море живих квітів, синьо-жовті прапори,
транспаранти з написами; радісні обличчя людей.
Відповіді до к.р. №2 з укр.. мови 11 клас
(профільний) «З історії риторики. Основи ораторського мистецтва» 2012-2013 н.р.
1-а
2-б
3-в
4-г
5-а
6-б
7-абв
8-г
9-а
10-б
11-в
12-г
13. А-2 14. 1-б
Б-4 2-г
В-1 3-д
Г-3 4-а
5-е
15. Бабуся попросила онука купити їй ліки.
Він просидів цілий вечір, обдумуючи автобіографію.
У кожної людини є заповітна мрія.
Мені здається, що він говорить одне, а думає
зовсім інше.
Кожний учень повинен пройти це тестування.
16.
Шепочуть листя губи; з блакиті сонце
закочується вниз; стомлене сонце спочити лягає; дощ збудив ліси і трави; пускає
сльози дощ; в синьому небі зоря зацвітала; хтось небеса ножами проріза.
17.
За рішенням українського парламенту 24 серпня 1992 року Україна стала
незалежною. З того часу цей день став святом народу. Вже стало традицією
розвішувати по всій країні синьо-жовті прапори, носити на демонстрацію різні
транспаранти з написами. Скрізь можна побачити море живих квітів та радісні
обличчя людей.
Немає коментарів:
Дописати коментар