четвер, 12 лютого 2015 р.

КР № 2 «З історії риторики. Основи ораторського мистецтва» 11 клас профільний



Контрольна робота № 2                                                 11 клас (профільний)
 «З історії риторики. Основи ораторського мистецтва»    
Тест
1. Колискою античного ораторського мистецтва вважається:
                  а) Греція;                б) Рим;                в) Київська Русь;              г)Візантія.

2. Що таке софістика?
а) складання медичних трактатів;
б) уміння хитромудро сперечатися;
в) широке обговорення якогось спірного питання для з’ясування різних поглядів;
г) манера оратора промовляти й триматися перед аудиторією;
д) наука про структуру промови.

3. Логографи – це:
     а) інструменти, за допомогою яких записувалися промови;
    б) кафедри, підвищення, з яких оголошувалися промови;           
    в) люди, які писали промови для клієнтів суду;                    
    г) люди, які писали церковні промови.

4. Оберіть хибне твердження.
                а ) Промови на захист себе називали апологіями.
                 б) Справжнім реформатором риторики став Арістотель.                      
                 в) Демосфен – найвидатніший майстер ораторського мистецтва Стародавньої Греції.              
                 г) Цицерон, Квінтиліан, Сенека Старший, Авсоній – блискучі оратори  Давньої Греції.

5.У риториці Київської Русі виділяють два основних піджанри:
       а) дидактичний (повчальний) та панегіричний (урочистий);    в) судовий та військовий ; 
        б) дидактичний та церковний;                                                      г) християнський та світський.

6. Боротьба двох течій християнства – православ’я й католицизму – стимулює розвиток в Україні:
                  а) судового красномовства;
                 б) полемічної літератури;                      
                 в) науково-популярного красномовства;              
                 г) дидактичних жанрів;
                 д) софістики.

7. Оберіть визначних ораторів київського періоду?
                  а) Кирило Туровський;    
                  б) Климент Смолянич;     
                  в) митрополит Іларіон;   
                 г) Ярослав Мудрий;
                 д) Нестор Літописець.

8. Хто є засновником Києво-Могилянської академії?
                  а) Костянтин Острозький;
                 б) Іоаникій Галятовський;                      
                 в) Феофан Прокопович;              
                 г) Петро Могила;
                 д) Михайло Ломоносов.

9. Хто із видатних письменників був блискучим ритором, який часто виступав як депутат та адвокат в суді?
   а) І.Франко;     б) М.Грушевський;     в) І.Нечуй-Левицький;   г) Панас Мирний;    д) Борис Грінченко.
10.  Яка термінологічна одиниця риторики представлена у вислові «у кожного плюса є свої мінуси»?
                  а) гіпербола;             б) парадокс;          в) метафора;       г) порівняння.

11.  «Науково-популярна лекція»  - це жанр:
   а) дипломатичного красномовства;            
   б) рекламного красномовства;         
  в) академічного красномовства;      
  г) ділового мовлення;         
 д) похвального красномовства.

12. У якому рядку всі  жанри належать до судового красномовства:
             а) допит, напучення, ділові переговори, доповідь;
            б) звітна доповідь, пропагандистські виступи, захисна(адвокатська)промова, конституція ;
            в) військовий устав, конспектування, резюме, самозахисна промова;
            г) юридичні консультації, кодекси, тексти законів, свідчення;
           д) особисте листування, дружня бесіда у невимушених умовах, листування, ділові переговори.

13. Завдання на встановлення відповідностей.
А Розповідь                                1  вияв ставлення мовця щодо суті явища
Б Роздум                                    2  відтворення реального життя в динаміці
В Оцінка предмета                    3  відтворення реального життя в статиці;
Г Опис                                            одномоментність сприйняття  дійсності
                                                    4  виражає причиново-наслідкові відношення
                                                    5  висловлювання однієї особи з метою передачі інформації

14. Установіть відповідність.

                  Ділові папери                                         Мовні кліше

1. Заява                                        А одержав нараховані учням 300 грн.
2. Протокол                                 Б прошу надати мені    
3. Доручення                               В ми, що нижче підписалися                                         
4. Розписка                                  Г контроль за виконанням покласти на…
5. Автобіографія                         Д підпис учня 11 класу Пилипчука С.В. засвідчую  
                                              Е 1987 року я пішов до 1 класу ЗОШ № 285 м. Києва
                                                         
15. Відредагуйте речення.
     Бабуся попросила онука купити собі ліки.
     Він просидів цілий вечір, обдумуючи свою автобіографію.
     У кожної людини є своя заповітна мрія.
     Мені здається, що він говорить одне, а думає зовсім друге.
     Всякий учень повинен пройти це тестування.
16. До поданих висловів доберіть подібні за змістом поетичні паралелі. (Наприклад: падає листя – кружляє в танці листопад).
Шелестить листя, заходить сонце, іде дощ, блискає блискавка, з'явилася зоря.
17. Складіть невеличкий зв’язний текст, використовуючи наведені словосполучення.
За рішенням українського парламенту; Україна незалежна; свято народу; по всій країні море живих квітів, синьо-жовті прапори, транспаранти з написами; радісні обличчя людей.




Відповіді до к.р. №2 з укр.. мови 11 клас (профільний) «З історії риторики. Основи ораторського мистецтва» 2012-2013 н.р.

1-а
2-б
3-в
4-г
5-а
6-б
7-абв
8-г
9-а
10-б
11-в
12-г
13. А-2                      14.    1-б
      Б-4                                2-г
      В-1                               3-д
      Г-3                               4-а
                                           5-е

15.        Бабуся попросила онука купити їй ліки.
Він просидів цілий вечір, обдумуючи автобіографію.
У кожної людини є заповітна мрія.
Мені здається, що він говорить одне, а думає зовсім інше.
Кожний учень повинен пройти це тестування.

16.
Шепочуть листя губи; з блакиті сонце закочується вниз; стомлене сонце спочити лягає; дощ збудив ліси і трави; пускає сльози дощ; в синьому небі зоря зацвітала; хтось небеса ножами проріза.

17. За рішенням українського парламенту 24 серпня 1992 року Україна стала незалежною. З того часу цей день став святом народу. Вже стало традицією розвішувати по всій країні синьо-жовті прапори, носити на демонстрацію різні транспаранти з написами. Скрізь можна побачити море живих квітів та радісні обличчя людей.

Немає коментарів:

Дописати коментар