четвер, 12 лютого 2015 р.

Додаток 1 Практичний порадник






 «Реалізація комунікативного підходу

до вивчення лексики української мови  в старших класах»
  Практичний порадник

   
Приклади завдань зі збірки
Завдання 10. /Під час вивчення, повторення  розділу «Морфологія»/
                   Почитайте текст. Випишіть із нього іменники, згрупувавши їх за  
відмінами і, де можна, визначаючи групу.
                  Які епітети використовує автор у тексті? З’ясуйте їх роль. Чи в          
усіх стилях мови їх використовують? Чому?
Завдання 12. /Під час вивчення, повторення  розділу «Морфологія»/
                 Із запропонованого тексту  випишіть займенники. Визначте, із
якою частиною мови вони співвідносяться; розподіліть їх за розрядами.
               У чому специфіка вживання займенників у тексті? Які функції
виконують займенники в мовленні? Чи можна вважати їх                      контекстуальними синонімами? Чому?
Завдання 18. /Редагування/
                     Дайте оцінку  мовленню журналістів щодо використання ними іншомовних слів. Усно перекладіть речення українською мовою, враховуючи доцільність використання іншомовних слів.
1.     США убеждены, что Иран – самый опасный спонсор международного 
            терроризма.
2.     В этой элитарной школе мы встретились с несколькими беззаботными
            тинэйджерами.
 3. Вчера ночью у меня приватизировали куст красной смородины.
 4. В последние годы ученые проводят большую работу по эксгумации
    русского  фольклора.
 5. Почти половину своей автобиографии он занимался изучением  древних
    манускриптов.
 6. Можно было бы привести армаду примеров в подтверждение моей мысли.
 7. Это сооружение стоит рядом  с великолепными образцами в пантеоне   
    мировых  достижений архитектуры.
 8. Ведущий продумал имидж комнаты для брифингов.
 9. Все аксессуары внутреннего интерьера выполнены бездефектно.
 10. В кафе всегда аншлаг.
 11. Каждая модель костюма  представлена «тиражом» в один экземпляр.

Завдання 20. /Редагування/
              Знайти в реченнях тавтологію й плеоназм, виправити лексичні помилки.
1.      Виїхати ми не змогли, бо почалася проливна злива.
2.      У нього відразу змокли долоні рук.
3.      Слід спершу порадитися з колегами по роботі.
4.      Прейскурант цін вивісили на вітрині.
5.      Гість спробував зібрати осколки зламаної вази.
6.      На завершення оповідач розповів ще одну потішну історію.
7.      Попереду лідирує гонщик під номером 5.
8.      Між природою й людиною вже не існує ніякої жодної  різниці.
9.      Роботу було виконано неохайно й недбало.
10.    Навіть за несприятливих умов процес розвитку рослин продовжується.
11.    Як тільки прочитаєте книгу, відразу ж поверніть її назад до бібліотеки.
12.    Минулого року вони закінчили університет і отримали вищу освіту.
Завдання 21. /Редагування на матеріалах учнівських творів/
             Виправити усно помилки, допущені 8-класниками, і прочитати правильні  варіанти.
1.     Найвищий рівень падіння.
2.     Шахрайські махінації
3.     Характерна риса характеру Герасима – жадібність.
4.     Наймити роблять усю роботу.
5.     Драматург у своєму творі створив образ шахрая.
6.     На першому місті у Герасима – гроші.
7.     Такий потяг до багатства можна роздивитися в п’єсі І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».
8.     Для нього прожити життя без грошей – біда.
9.     Він жалюгідно ставиться до наймитів.
10.          Тяга до багатства.
11.          Замість грошей отримав звичайну бумагу.
12.          Намагаючись чогось добитися в житті…
13.          У цій п’єсі такими людьми являються Герасим і Пузир.
14.          Повішання на перекладині у клуні не вдалось Герасиму.
15.          Це дуже занепокоїло Герасима, він почав галасувати, губити розум,
божеволіти.
16.          Користолюбіє та зажерливість сліплять його очі.
17.          Відношення Герасима до рідних та наймитів.
18.          Мабуть, так влаштована людина, що за всі часи її людства гроші були
важливішими і бажанішими за багато інше.
Картки для редагування (приклад)
Картка №24
1.     Як ти відносишся до своїх рідних?
2.     Нічого не поробиш, вже все пропало.
3.     При всіх обставинах намагайтеся витримувати спокій.
4.     Двісті гривнів – така ціна була для них задорогою.


Повна версія збірки  https://yadi.sk/i/0gz5-vJ2eev43

Немає коментарів:

Дописати коментар